czwartek, 28 marca 2013

048. gazpacho

       Zup jeszcze nie było, co nie oznacza, że kompletnie ich nie przygotowuję. Wrzucam przepis sprzed wczoraj, gdzie co prawda nie ugotowałam typowej zupy, tylko przygotowałam gazpacho - andaluzyjska zupa podawana na zimno. Powoli i do mnie zawitała wiosna także stawiam na kolory w kuchni, a także nowe smaki ;) 




składniki potrzebne na 2 porcje:
- 3 pomidory;
- pół ogórka zielonego
- pół czerwonej papryki;
- ćwiartka żółtej papryki;
- cebula;
- 3 ząbki czosnku;
- bazylia (użyłam suszonej,
bo świeża dopiero rośnie :);
- 100 ml bulionu warzywnego;
- oliwa;
- cytryna
- tabasco;
- sól;
- pieprz.

+ do ozdoby :
- ogórek zielony;
- croutons;
- żółtka papryka.



sposób przygotowania:
     Skórę z pomidorów i papryki nacinamy - zalewamy wrzątkiem, zostawiamy na kilka minut aby później łatwiej się je obierało. Wszystkie warzywa kroimy na drobną kostkę, dodajemy do siebie razem z bazylią - dolewamy oliwy. Wyjmujemy blender - rozgniatamy wszystko na drobną papkę, dodajemy bulion, kilka kropel cytryny i
tabasco, sól oraz pieprz. Gdy zupa jest lekko letnia polecam wrzucić do niej kilka kostek lodu bądź, gdy macie czas - do lodówki na 40 minut przed podaniem. Świetnie smakuje z croutonsami.




bon apettit!

2 komentarze:

  1. Super to wyglądnie nie jadłam nigdy takie zupy ale chętnie wypróbuje ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. A que te aproveche! Kocham gazpacho!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursor pochodzi ze strony profilki.com.pl/jedzenie_i_picie/jedzenie/ciacho.cur