poniedziałek, 20 maja 2013

064. dżem truskawkowy bez żelfixu

      Wpadłam na pomysł zrobienia dżemu. Jako, że pracuję przy truskawkach nie było problemu z pozyskaniem truskawek drugiej klasy przeznaczanej m.in. na przetwory. Kupiłam je, dopiero później zorientowałam się, że nie mam w domu żelfixu. Stwierdziłam, że nie ma co się poddawać i przygotuję go bez jego użycia. Wystarcz mieć garnek z grubszym dnem i trochę wolnego czasu. 





składniki potrzebne na jeden słoik :
- 500 gram truskawek drugiej klasy;
- 200 gram cukru;
- dwie łyżeczki soku z cytryny;
- pół łyżeczki żelatyny w proszku;


sposób wykonania:
   Truskawki myjemy, zdejmujemy szypułki, następnie kroimy w mniejsze kostki. Do garnka wrzucamy pokrojone truskawki - trzymamy garnek na małym ogniu. Gdy z truskawek pójdą soki odcedzamy 1,5 szklanki (śmiało możemy je wypić lub zrobić z nich coś równie smacznego), następnie dodajemy cukier oraz sok z cytryny. Garnek pozostawiamy na wolnym ogniu co jakiś czas mieszając przez około 1,5 godziny (pamiętajcie jednak, że Wasz czas może być inny). Po tym czasie zdejmujemy go z ognia, dodajemy żelatynę, chwilę mieszamy. Gotowy dżem wkładamy do słoika - porządnie zakręcamy i odwracamy do góry
nogami do wystygnięcia, następnie możemy włożyć go do lodówki lub spiżarni. Dobrze przechowywany dżem może stać długi czas.













bon apettit!





Czerwone owoce w roli głównej

5 komentarzy:

  1. Bez żelatyny tez by dało radę ;)
    Ja gotuję truskawki z cukrem przez 30 minut, wyłączam gaz, zostawiam odkryte do ostygnięcia, potem znowu gotuję przez około godzinę i mam pyszny dżem nie zawierający nic poza owocami i cukrem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze ta żelatyna była dodana dla pewności żeby dżem nie był rozwodniony ;))
      Podejrzewam, że i bez niej by wyszedł^^

      Usuń
  2. Hmm, może w wakacje będę miała trochę czasu na przetwory bez żelfixu... ;) Może, bo tak naprawdę zawsze starałam się ominąć ten długi proces.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dżem wygląda wspaniale. Nie ma to, jak swój własny. Ja zawsze staram się gotować bez różnego rodzaju dodatków, bo i tak jest ich mnóstwo w kupowanych produktach. Im mniej chemii tym lepiej :) Więc mi bardzo odpowiada przepis na dżem bez żelfixu. Jak znajdę trochę czasu na zrobienie takiego dżemu to zaryzykuję też rezygnację z żelatyny.

    OdpowiedzUsuń
  4. hej:) czy to oznacza, ze nie pasteryzujesz słoików z dżemem? pytam, bo sama chcę zrobić kilka słoiczków a nigdy nie robiłam nic takiego...:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursor pochodzi ze strony profilki.com.pl/jedzenie_i_picie/jedzenie/ciacho.cur