wtorek, 21 maja 2013

065. farfalle ze szpinakiem i kurczakiem w sosie

     Zaraz po tagliatelle farfalle jest moim ulubionym rodzajem makaronu. Będąc w Polsce miałam okazję być w pewnej sieciowej restauracji, gdzie obiad nie zbyt przypadł mi do gustu. Zamówiłam penne ze szpinakiem i kurczakiem w sosie - otrzymałam rozwodnioną zupę z przegotowanym makaronem. Po tym doświadczeniu postanowiłam samemu przygotować taką wersję tego dania żeby nie kojarzyć źle tego nieszczęsnego szpinaku. Wybrałam do tego właśnie ulubione kokardki.


składniki potrzebne na 2 porcje:
- 300g makaronu farfalle;
- podwójna pierś z kurczaka;
- cebula;
- czosnek;
- bazylia;
- oregano;
- zioła prowansalskie;
- 3 garście świeżego szpinaku;
- śmietana;
- żółtko;
- oliwa;
- sól;
- pieprz mielony.



sposób przyrządzenia: 
   Osolony delikatnie szpinak gotujemy na parze, rozkładamy na desce do ostygnięcia. Piersi z kurczaka kroimy na mniejsze polędwiczki, marynujemy w oliwie i ziołach. Cebulę i czosnek siekamy na drobno. Na rozgrzaną patelnię wyrzucamy posiekane warzywa razem z ziołami (po łyżeczce z każdej). Podsmażamy przez kilka minut, następnie dorzucamy mięso. Gdy wszystko na patelni będzie dostatecznie wysmażone patelnię zdejmujemy z ognia dodajemy śmietanę z rozbełtanym żółtkiem, mieszamy do uzyskania gładkiej konsystencji. Pod koniec dodajemy szpinak, z powrotem wstawiamy na kuchenkę na kilka minut tym razem na mały płomień. Doprawiamy. Makaron gotujemy w osolonej wodzie, następnie cedzimy, płuczemy. Gotowy makaron nakładamy na talerz, polewamy sosem. 











bon apettit!



























14 komentarzy:

  1. Ja tam bardzo rzadko jem kokardki, ale makaron to makaron - lubię je. Zwłaszcza z takimi dodatkami, bo co jak co, ale kurczak, szpinak i śmietanowy sos to połączenie idealne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam makarony w śmietanowym sosie... Pyszności! A do tego kurczak i szpinak - świetnie połączenie ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. makaron ze szpinakiem uwielbiam :) jak dla mnie super :) pozdrawiam i polecam dania na grilla http://www.zgrilla.pl/biala-kielbasa-z-grilla-w-sosie-musztardowo-chrzanowym/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeden z moich ulubionych makaronów :) Aż mi ślinka pociekła ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. plukanie makaronu zajezdza troche 'polaczkowoscia'. dobry makaron, bez plukania jest idealny

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry, Zwracam się z uprzejmą prośbą o podanie kontaktowego adresu e-mail na kontakt@blog-media.pl w celu umożliwienia przekazania propozycji współpracy. Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. pychotka :) skorzystałam dziś - obiadek :)
    u mnie teraz konkurs może się skusisz - zapraszam :)
    mybeautyjoy.blogspot.co.uk/2013/12/10000-rozdaniekonkurs-nr2.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda super zwłaszcza z tym sosem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam makaron ze szpinakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie to wygląda :-)Pozdrawawiam i zapraszam do mnie
    http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Wypróbowałam i szczerze polecam to danie :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursor pochodzi ze strony profilki.com.pl/jedzenie_i_picie/jedzenie/ciacho.cur