wtorek, 12 lutego 2013

019. sałatka miłosna

       Przepis wyszperałam spośród 300 przepisów na sałatki. Znalazłam to u siebie w komputerze i zastanawiałam się skąd je mam, jednak znaczenie to miało małe i szybko zabrałam się do czytania po kolei co by tu przygotować. Znalazłam więc sałatkę o chwytliwej nazwie miłosna. Co prawda składniki nie do końca wydawały mi się być odpowiednie do tej nazwy także postanowiłam ją nieco zmodyfikować.



składniki potrzebne na sałatkę:
- pół sałaty lodowej;
- 1/3 papryki czerwonej;
- 4 krążki ananasa z puszki;
- niewielka ilość czerwonej cebuli;
- pierś z kurczaka;
- świeżo zmielony pieprz.

składniki na sos do sałatki: 
- 150 ml jogurtu naturalnego;
- 100 ml śmietany;
- pieprz cytrynowa,
- świeżo zmielony pieprz
- niewielka ilość skórki z cytryny;
- łyżka oliwy;
- 2 krople octu winnego.
















sposób przyrządzenia:
    Pierś marynujemy w przyprawie ziołowej, pieprzu, bazylii i oliwie - odkładamy do lodówki. Przyprawy na dressing łączymy ze sobą dodajemy kroplę oliwy, mieszamy ze sobą po chwili dodajemy jogurt i śmietanę razem z octem oraz mieszamy - również wkładamy do lodówki. Kurczaka możemy włożyć do piekarnika na grill na 20 minut na 180 stopni. Sałatę kroimy w pasy, paprykę w paski następnie na pół, cebulę w piórka, ananasa w małą kostkę. Grillowanego kurczaka kroimy w kostki, wrzucamy do sałatki mieszamy i odkładamy. Gotową sałatkę nakładamy na talerz, a sos do sosjerki. Sałatkę świetnie się je maczając składniki w sosie. Mam nadzieję, że pomysł zachęci Was do pójścia do kuchni. 




bon apettit!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursor pochodzi ze strony profilki.com.pl/jedzenie_i_picie/jedzenie/ciacho.cur