poniedziałek, 11 marca 2013

036. baba piaskowa o dwóch smakach

         Ostatnio mam długie przerwy w dodawaniu postów z powodu braku czasu dla komputera. Przepisy się tworzą, zdjęcia zrobione jednak kiedy mam to wszystko publikować? Mam nadzieję, że nadrobię zaległości i na bieżąco będę wrzucać przepisy. 
         Dziś zdecydowałam się upiec babkę piaskową. Właściwie to zbliżają się święta więc powoli zaczynam myśleć o przepisach z tej kategorii. Mam nadzieję, że jeszcze nie raz Was zaskoczę nie tylko ciastami świątecznymi ale także i potrawami :). 





składniki potrzebne do upieczenia okrągłej średniej babki:
- 5 jajek;
- szklanka cukru;
- 2 szklanki mąki pszennej;
- szklanka mąki ziemniaczanej;
- 4 łyżki cukru waniliowego;
- 2 łyżki proszku do pieczenia;
- 200 g margaryny;
- aromat rumowy;
- kakao.




sposób przygotowania:
     Żółtka oddzielamy od białek. Białka ubijamy na sztywno, stopniowo dodajemy żółtka z cukrem. Margarynę topimy, suche składniki mieszamy, dodajemy do tego masę jajeczną. Stopioną margarynę wlewamy do reszty razem z aromatem waniliowym - ciągle mieszamy do uzyskania gładkiego lejącego się ciasta. Formę smarujemy masłem. Do formy wlewamy 3/4 ciasta. Do reszty dodajemy kakao wg uznania, następnie wlewamy do formy. Piekarnik podgrzewamy do 180 stopni z termoobiegiem - wkładamy do niego formę na około 50 minut. Co jakiś czas możemy sprawdzać czy ciasto się upiekło patyczkiem, gdy jest suchy - babka jest już gotowa. 





















bon apettit!





3 komentarze:

  1. Pysznie! Ja w weekend planuję cytrynową:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He, he przecież weekend ledwo co się skończył, a Ty już masz plany - nieźle! Mnie najczęściej wszystko przychodzi spontanicznie :)

      Usuń
  2. z każdego prawie bloga spogląda na mnie babka :) Twoja jest piękna, ja muszę w końcu zabrać się za moją

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursor pochodzi ze strony profilki.com.pl/jedzenie_i_picie/jedzenie/ciacho.cur