poniedziałek, 22 kwietnia 2013

062. quesadilla w zdrowszej wersji

     Wiosna i słońce zawitały do mnie już kilka dni temu i motywują mnie do kupowania i używania świeżych warzyw w kuchni. Postanowiłam więc stworzyć zdrowszą wersję quesadili. Mam nadzieję, że przepis się przyda, ponieważ jest bardzo szybki i prosty w wykonaniu. 




składniki potrzebne na 4 porcje:
- 4 placki pszennej tortilli;
- podwójna pierś z kurczaka
(uprzednio zamarynowana);
- 50 g sera feta;
- puszka pomidorów;
- kukurydza z puszki;
- czerwona papryka;
- 4 plastry żółtego sera.

składniki potrzebne na sos:
- jogurt naturalny;
- natka pietruszki
(użyłam mrożonej z domowego 
zaplecza);
- czosnek granulowany;
- sól;
- suszona cebula.

+ sałata lodowa;
+ zielony ogórek;
+ pomidorki koktajlowe.

                                    sposób przygotowania:
     Zaczynamy od krojenia wszystkich warzyw ( papryka w grubszą kostkę), następnie przygotowujemy sos do sałaty. Pierś z kurczaka uprzednio pokrojoną w kostkę smażymy na oliwie. Na oliwie podsmażamy paprykę, wlewamy do tego pomidory - jeśli są w całości kroimy. Pozostawiamy na ogniu by woda odparowała. Gdy wszystkie składniki potrzebne na quesadillę mamy pod ręką nagrzewamy patelnię - zapiekamy placek z obu stron. Zdejmując go z patelni pamiętajmy by od razu złożyć na pół aby później nie było problemów z jego złożeniem. Na placek nakładamy pomidory z papryką, na to ser feta, kukurydzę, a na to plaster sera. Placek składamy na pół podpiekamy na patelni z obu stron. Na talerzu układamy razem z sałatą, ogórkiem oraz pomidorami polanymi sosem. 



                          bon apettit!
















2 komentarze:

  1. aż mi zaburczało w brzuchu, wszystkie składniki które uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie. Chyba polecę wypróbować ten przepis, mniam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursor pochodzi ze strony profilki.com.pl/jedzenie_i_picie/jedzenie/ciacho.cur