czwartek, 18 kwietnia 2013

058. grillowany szaszłyk na zielonym ryżu

   Ostatnio miałam okazję nabyć dwie książki kucharskie. Postanowiłam co najmniej raz w tygodniu zajrzeć tam i upichcić coś pysznego - bądź na bazie tych książek stworzyć coś własnego. Grillowany szaszłyk w wersji pierwotnej wykonany był z pałeczek kurczaka bez mąki kukurydzianej - jednak w tej wersji odpowiada mi wiele bardziej. Aby wyważyć smak przygotowałam do tego łagodny zielony ryż brokułowy.






składniki potrzebne na 3 szaszłyki:
- podwójna pierś z kurczaka 
pokrojona w grubsze paski;
- sok z połówki cytryny;
- łyżeczka pieprzu cayenne;
- łyżka papryki słodkiej;
- 2 łyżki tymianku;
- cebula;
- 2 ząbki czosnku;
- szklanka mąki kukurydzianej;
- jogurt naturalny.

składniki potrzebne na zielony ryż:
- szklanka ryżu basmati;
- brokuł;
- 2 szklanki wody;
- kostka bulionu warzywnego.

+ 3 patyczki do szaszłyków


sposób wykonania:
   Cebulę i czosnek siekamy, wyciskamy sok z cytryny - dodajemy do przypraw. Następnie dodajemy 4 łyżki jogurtu naturalnego, mieszamy. Aby zagęścić panierkę dodajemy 2 łyżki mąki (resztę zostawiamy do obsypania). Marynujemy w tym piersi na ok godzinę. Po tym czasie wyjmujemy je z lodówki, nadziewamy na patyki, obsypujemy mąką. Piekarnik nastawiamy na 200 stopni na grill, wkładamy na ok 25 minut. Brokuł dzielimy na małe różyczki, parzymy je. Na patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy brokuł, podsmażamy. Gdy brokuł z kilku stron się zrumieni wsypujemy ryż, następnie zalewamy go wodą - wrzucamy kostkę. Co jakiś czas mieszamy ryż by nie przyklejał się do patelni. W razie potrzeby dolewamy wody - jednak warto pamiętać, aby nie wlać jej za dużo, bo ryż będzie zwyczajnie nie smacznie rozgotowany.







bon apettit!


4 komentarze:

  1. Swietne doprawiony ten szaszlyk!

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealne danie wiosenne,chętnie je przygotuję,tylko zakupy w Lidlu i już wszystko już mam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem w niebo wzięta ! Super pomysł z tym ryżem z brokułem :) Uwielbiam tak dobrze przyprawione piersi z kurczaczka... Super zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursor pochodzi ze strony profilki.com.pl/jedzenie_i_picie/jedzenie/ciacho.cur