wtorek, 26 lutego 2013

027. twarożkowo-borówkowe bułeczki drożdżowe

    Dawno mnie tutaj nie było więc postanowiłam w końcu się zorganizować i wrzucić coś na prawdę ciekawego. Minął długi czas zanim znalazłam przepis na bułeczki, które będą delikatne - aż w końcu nawinął mi się przepis z użyciem ziemniaków. Byłam dość sceptyczna, jednak po wzięciu pierwszego kęsa do ust zmieniłam zdanie. 



składniki potrzebne do zrobienia 15 bułeczek: 
- 7g suchych drożdży;
- pół szklanki cukru;
- szklanka mleka;
- 3 łyżki cukru waniliowego;
- 80g miękkiej margaryny;
- 2 małe ziemniaki;
- około 400g mąki + do podsypania;
- szczypta soli.


składniki potrzebne na nadzienie:
- 100g twarożku półtłustego;
- 2 łyżki cukru;
- 2 łyżki jogurtu;
- łyżka soku z cytryny;
- 125g borówek amerykańskich;
- brązowy cukier;
- jajko.

składniki potrzebne na lukier:
- 100g cukru pudru (lub więcej jeśli lukier będzie za rzadki);
- 2 łyżki letniej wody;
- kilka kropel soku z cytryny.



sposób przyrządzenia:
    Ziemniaczki obieramy, kroimy na drobno i gotujemy w nieosolonej wodzie. W tym czasie odlewamy 6 łyżek mleka, podgrzewamy, odsypujemy 3 łyżki cukru - dodajemy do drożdży. Gdy wszystko się rozpuści dodajemy czubatą łyżkę mąki - odstawiamy na 15 minut w ciepłe miejsce. 
Ugotowane ziemniaki przekładamy przez praskę. 
Wyjmujemy zaczyn, dodajemy do niego wszystkie składniki - ugniatamy. 
Ciasto powinno być elastyczne i lekko pulchne. 
Podsypujemy je mąką, przykrywamy je ściereczką na 30 minut w ciepłe miejsce.
 W tym czasie twarożek rozgniatamy widelcem z jogurtem,
 cukrem oraz cytryną - odkładamy do lodówki. Przygotowujemy lukier -
 dodając wszystkie składniki do siebie. Wyjmujemy ciasto dzielimy go
 na 15 części, formujemy bułeczki z dołeczkiem w środku - 
układamy na blasze wyłożonej pergaminem z odstępami, 
ponieważ podczas pieczenia trochę zwiększą swą objętość.
 Bełtamy jajo smarujemy pędzelkiem każdą z drożdżówek. 
Łyżeczką nakładamy twarożek, umyte borówki wciskamy w serek,
 na koniec posypujemy po łyżeczce cukru brązowego na każdą bułę.
 Nagrzewamy piekarnik do 200 stopni, wkładamy blachę 
na 15/20 minut. Po tym czasie wyjmujemy je, kładziemy
 na ściereczkę aż ochłodną, następnie nakładamy na nie lukier.
 Gotowe drożdżówki świetnie nadają się jako dodatek do kawy, 
na śniadanie lub zwyczajnie gdy mamy ochotę na coś słodkiego :).



bon apettit!







2 komentarze:

  1. Wygladaje smakowicie :) Ja robilam bardzo podobne ale bez ziemniakow, ktore bardzo mnie ciekawia ;-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursor pochodzi ze strony profilki.com.pl/jedzenie_i_picie/jedzenie/ciacho.cur