czwartek, 28 lutego 2013

029. mix chiński z makaronem ryżowym

     Jeśli kuchnia chińska jest Wam równie obca co mi to danie będzie dla Was na prawdę proste oraz pyszne! Jako, że chciałam stworzyć coś co będzie proste w wykonaniu muszę przyznać, że z powodu małej ilości składników, których użyłam udało mi się ;).








składniki potrzebne na 3 porcje: 
- 200 g makaronu ryżowego;
- mieszanka warzyw chińskich składająca się z :
kapusty pekińskiej, szalotki, papryki, pora oraz kiełek fasoli mung
- kiełki kapusty, słonecznika oraz lucerny;
- pojedyncza pierś kurczaka;
- pół łyżeczki kurkumy;
- łyżeczka curry;
- ząbek czosnku;
- sos słodko-kwaśny.;
-oliwa.








sposób przygotowania:
    Osoloną wodę zagotowujemy - odstawiamy z ognia, wrzucamy makaron, przykrywamy pokrywką na 3 minuty. Pierś z kurczaka kroimy na drobną kostkę, posiekany czosnek dorzucamy do miski. Wsypujemy łyżeczkę curry, pół kurkumy oraz wlewamy trochę sosu słodko-kwaśnego. Na rozgrzany wok wrzucamy piersi, gdy kostki będą dobrze wysmażone dorzucamy mieszankę oraz kiełki - smażymy przez minutę na wysokim ogniu. Pod koniec wlewamy troszkę sosu słodko kwaśnego - mieszamy oraz smażymy przez kolejne kilka minut. Gotową potrawkę nakładamy na makaron, chwytamy pałeczki do ręki i cieszymy się smakiem ! 




























bon apettit !

1 komentarz:

  1. Estetycznie wyglądające i smakowite danie :) Przypomniałaś mi, jak dawno nie jadłam chińszczyzny.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursor pochodzi ze strony profilki.com.pl/jedzenie_i_picie/jedzenie/ciacho.cur