sobota, 16 lutego 2013

022. rolada biszkoptowa z masą orzechową i bitą śmietaną

     Przychodzi taki moment, że w domu pojawia się więcej ludzi i trzeba upichcić coś dobrego. Pierwszy raz od pewnego czasu miałam okazję uczestniczyć w dużym obiedzie, a nie przygotowywałam go ja tylko znajomy. Na mnie padła część deserowa także to mnie jak najbardziej satysfakcjonowało. 
(medaliony z kurczaka 
w sosie pieczarkowo-śmiatanowym)

Roladę biszkoptową można przygotować na milion różnych sposobów, ważne jednak są dwie rzeczy : żeby nie była za słodka i się nie rozpadała. Szybko przejrzałam domowe zaplecze i zdecydowałam się na masę orzechową z bitą śmietaną. Ostatnio będąc w Polsce kupiłam sobie masę śmietanową dr.oetker'a by sprawdzić właśnie przy takim cieście czy zda egzamin - moja opinia: śmietana jest puszysta oraz stabilna. 




składniki potrzebne na roladę :
- wcześniej upieczony cienki biszkopt;
- 500 ml śmietany kremówki 30%;
- masa śmietanowa dr.oetker'a o smaku śmietankowym;
-  20 g orzechów włoskich do posypania;
- mleko skondensowane słodkie;

składniki potrzebne na masę orzechową:
- 150 g orzechów laskowych;
- 200 g orzechów włoskich;
- 100 ml mleka;
- łyżeczka aromatu rumowego;
- 2 łyżki cukru pudru;
- miód;
- 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej.





sposób przygotowania:
    Dzień wcześniej ugotowałam mleko skondensowane tak by powstał karmel do posmarowania biszkoptu. Biszkopt upiekłam z sześciu jajek choć i tak żałuję, bo był ciut za wysoki. Zaraz po upieczeniu zawinęłam go w dwa ręczniki oraz wałek by powstała rolada (trzeba pamiętać, że musi to być zrobione od razu po wyjęciu biszkoptu z piekarnika inaczej nie przyjmie takiej formy jak powinien - zwyczajnie się połamie). Następnie przygotuj masę: orzechy utłucz w moździerzu, podgrzej mleko w garnku, rozpuść cukier oraz aromat, wrzuć orzechy. Gdy masa zacznie bulgotać wsyp mąkę i dodaj miód - mieszaj do momentu uzyskania gładkiej masy. Gotową masę odstawiamy do ostygnięcia. Śmietankę kremówkę wyjmujemy z lodówki 10 minut wcześniej, by szybciej się ubijała ( ubijam ostatni czas wszystko ręcznie z powodu awarii miksera także to mi pomaga ;)). Do ubitej śmietany dodajemy proszek, mieszamy chwilę i odkładamy do lodówki. Gotowy biszkopt smarujemy najpierw karmelem, następnie wkładamy masę, a potem śmietanę ( zostawiamy jednak trochę do posmarowania kremu na wierzchu ). Na koniec smarujemy resztą kremu na wierzchu orzechy trzemy i posypujemy roladę - wkładamy do lodówki na 1,5 godziny. Polecam przygotować taką samą roladę w Waszych domach - gwarantuję, że będzie Wszystkim smakować!

bon apettit!




2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursor pochodzi ze strony profilki.com.pl/jedzenie_i_picie/jedzenie/ciacho.cur