środa, 6 marca 2013

034. mus czekoladowy z pianek

         Postanowiłam wrzucić jeszcze dziś kolejny przepis - tym razem deser. Padło na mus czekoladowy. Przyznam szczerze, że mus piankowy robiłam po raz pierwszy jednak jest tak prosty w wykonaniu, że nie dało go się zepsuć :).




składniki potrzebne na 4 porcje ( 2 większe, 2 małe):
- 150 g pianek marshmallow;
- 50 g masła;
- 100 g czekolady mlecznej;
- 3 łyżki kakao;
- 200 ml śmietanki kremówki;
- laska waniliowa;
- łyżka cukru waniliowego;
- 50 ml gorącej wody.













sposób przygotowania:
     Do rondelka wlewamy wodę, dodajemy masło - zostawiamy na małym ogniu. Następnie dodajemy pianki oraz czekoladę z kakao, mieszamy do uzyskania gładkiej czekoladowej masy (wtedy też możemy zdjąć ją z ognia i pozostawić do stygnięcia). Kremówkę ubijamy z nasionami wanilii, następnie dodajemy cukier waniliowy. Do gotowej śmietany dodajemy zawartość rondelka ciągle mieszając. Mus mieszamy do osiągnięcia gładkiej konsystencji. Rozlewamy do naczyń deserowych - nakładamy folię aluminiową - wkładamy do lodówki na 1,5 godziny. Po tym czasie mus jest gotowy do spożycia :) Można posypać go wiórkami kokosu lub kremem kokosowym ( ja użyłam drugiego wariantu). 













bon apettit!

5 komentarzy:

  1. I to jak bardzo, polecam każdemu przygotować w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojajaja! Nigdy nie jadłem, ale czuję że jest przepyszny :) W końcu to czekolada! :P

    OdpowiedzUsuń
  3. aww po prostu genialne ! xD

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Kursor pochodzi ze strony profilki.com.pl/jedzenie_i_picie/jedzenie/ciacho.cur